RIJNLANDSE SKIVERENIGING

3461 CJ  Linschoten

Overige contactgegevens

REIZEN

Goed georganiseerde, gezellige groepsreizen met veel vrijheid en variatie
voor alleengaanden, vrienden, duo’s en gezinnen met kinderen

VERENIGING

Lid worden

Historie

Sneeuwfit

Overige activiteiten

Sportieve
partners:

RSV Reisverslag Voorjaarsreis 2017

De deelnemers aan deze reis Mirjam, Daan, Hans, Jeffrey, Joke,  Margriet, Marjo, Wouterus, Henk, Chiel, Jan Adriaan, Frans, Gwendolyn, Nico Sandra, Hanna, Guy, Alice, Han, Sjirk, Tsjerk, Dirk, Sjaak, Anne, Rutger, Henk en Lysan

en de reisbegeleiders Nineke en Victor.

Vrijdagavond en zaterdag 24 en 25 februari 2017

Verzamelen voor onze skireis naar Canazei met de Rijnlandse Skivereniging in Leiderdorp. Vertrek staat om 19.00 u, verzamelen vanaf 18.30 u. Stipt op tijd draait de bus van Ahrens het parkeerterrein op, het is al een gezellige drukte. Snel alles de bus in en vertrekken maar.  De reis verloopt voorspoedig, totdat…. Even voordat we onze nachtstop zouden hebben, hoorden we ineens  een behoorlijke knal en gesis alsof de bus een lekke band had. Voorzichtig werd naar de kant gestuurd en een en ander onderzocht. Het vermoeden was dat de turboslang losgeschoten was en dit werd verder onderzocht bij een Raststätte. Gelukkig kon het euvel verholpen worden en waren wij binnen het uur weer op weg, hulde aan beide chauffeurs. Verder hebben we onderweg regen gehad en behoorlijk wat files. Iets later dan gepland kwamen we bij hotel Diana, waar we hartelijk werden ontvangen door Marissa en Massimo. Het ontbijt was heerlijk en ondertussen werd de kamerindeling bekend gemaakt. Al snel na het ontbijt trokken de meesten hun skikleding aan om voor het eerste rondje te gaan. Het was een drukte van jewelste in de sauna ruimte. Wij, Margriet en Joke, hadden er voor gekozen om lekker lui het stadje te gaan verkennen. Onze kamer was gelukkig al klaar en na onze koffers te hebben uitgepakt zijn we het stadje gaan verkennen. Het was heerlijk zonnig en al snel streken wij neer op een terrasje bij Café Ladin voor een lunch. Rond 17.00 u kwamen de eerste skiërs bij het hotel aan en werd er een drankje gedronken. Fris en fruitig zat iedereen klaar om, om 19.15 u aan tafel te gaan. Moe en voldaan gingen wij om half 10 richting kamer, want de volgende dag zou er geskied worden.

Margriet en Joke

Maandag 27 februari 2017

Een prachtige dag om naar de Marmolada te gaan.

Beneden bij de gondel is de wachttijd heel gering, we zijn om 10.45 uur al boven en genieten tijdens de koffie èn daarna van een fantastisch uitzicht over de bergketens! Het valt ons wel op dat er minder sneeuw ligt dan voorgaande jaren. Op een schuin aflopende rots ligt normaal ruim een meter, maar nu zien we slechts hier en daar een ploepje sneeuw.

Helaas krijgen Nico en Gwendolyn te horen dat Alice haar knie verdraaid heeft (gelukkig valt het mee: na een paar dagen rust kan ze weer skiën).

Na de koffie beginnen we aan een heerlijke afdaling. Bij de lift richting Arabba splitst de groep in tweeën. Nico, Gwendolyn, Henk, Dirk, Sjirk en Jan Adriaan gaan terug en Han, Victor, Rutger en ik besluiten om de afdaling wegens succes nog een keer te doen. Helaas is de rij beneden nu wat groter, maar het is de moeite van het wachten waard. Nogmaals krijgen we het geluksgevoel bij deze superafdaling op een heerlijke piste 😊

Je zal toch maar jarig zijn op deze dag. Een mooier cadeau kun je je haast niet wensen!

’s Avonds vallen we weer aan op een, zoals te doen gebruikelijke, lekkere drie gangen maaltijd met saladebuffet vooraf. Voor bijna iedereen was het een topdag!!!

Woensdag 1 maart 2017

Na een dag met mist en een ietsiepietsie sneeuw (6cm ongeveer) gaan Sjirk, Han en ik op pad. Plan: oranje Sellaronde met diverse uitstapjes. Allereerst richting de Sasslong, een fijne en lange zwarte afdaling. Bovengekomen blijkt dat de pistebully’s een nachtje vrij hadden. ’s Morgens waren er dus al hopen sneeuw, die je normaal gesproken alleen ’s middags hebt. Een redelijke aanslag voor je knieën dus. De Sasslong is dus iets minder fijn dan normaal, maar dat mag de pret niet drukken. In het skigebied van Alta Badia maken we ook nog een rondje. Bij Corvara eerst naar Col Alto, vervolgens via la Brancia en Piz Sorega naar Piz la Vella en vervolgens de zwarte afdaling (heerlijk rustig!) naar la Villa. Daarna lunchen we in het restaurant La Brancia. Tevens genieten we van het zonnetje met zicht op het windmolentje waarbij een kok, als de wind opsteekt, in een pot staat te roeren 😊. Om 14.45 uur keren we via Pralingia, Cherz en Passo Campolongo terug naar Canazei waar we op het terras om 17.30 genieten van thee, bier en een bombardino.

Een extra feestelijke dag, want het record, dat in dit skigebied op 26 liften op een dag staat, is gebroken. Vandaag staat de teller op 32!!! Hier ligt dus voor volgend jaar een uitdaging.

Donderdag 2 maart en vrijdag 3 maart 2017

Op deze dagen gaan er veel mensen uit de groep naar Lagazuoi. Voor Jan Adriaan en Wouterus was het de eerste keer. Boven hadden we weer een superuitzicht en Jan Adriaan heeft zichtbaar genoten van het trektochtje met de paarden!

Vrijdag 3 maart 2017

Zondag zijn een aantal mensen naar Anna’s gegaan en vandaag gaan we met een groep weer heerlijk genieten van de apfelstrudel mit vanilien sauce. Eerst natuurlijk wel 2x de Sasslong af die er vandaag superlekker bijligt. Heerlijke afdaling, waarbij deze keer topsnelheden gemeten zijn van 84km per uur. Leuk dat je dat tegenwoordig kunt meten met Strava of een ski-app.

Zaterdag 4 maart 2017

‘s Ochtends is het bewolkt maar droog,

Tegen de middag slaat het dicht en gaat het sneeuwen. Hoe zijn de pistepaaltjes te herkennen???

Links, rechts, voor, achter, boven, beneden, overal is het wit. Eh……..

Heelhuids komen we beneden.

Heel voldaan gevoel over deze week met 6 dagen mooi weer. Al lag er niet veel sneeuw, dankzij de sneeuwkanonnen waren de pistes piekfijn in orde. Heerlijk geskied en in aangenaam gezelschap vertoefd in een prima hotel. Daarna ook nog een goede en veilige reis met de bus naar huis. 9.30 uur weer in Leiderdorp waar zomaar de zon schijnt.